وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

2روز مانده به 12 اسفندماه سال 1390، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حساسیت انتخابات مجلس نهم را بیشتر از انتخابات دوره‌های قبل دانستند و با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حضور گسترده مردم در انتخابات، تأکید کردند که «به لطف الهی، ملت ایران در انتخابات روز جمعه، سیلی سخت تری از 22 بهمن، به چهره استکبار خواهد زد و عزم و اراده مستحکم خود را به رخ دشمن خواهد کشید تا جبهه استکبار بداند که در مقابل این ملت، کاری از پیش نخواهد برد».

جمعه انتخابات فرارسید و وعده «سیلی سخت» محقق شد؛ حضور پرشور و خیره کننده مردم پای صندوق‌های رای موجب شد تا «سیاست‌ها و استراتژی معاندین نظام برای ادامه مسیر مخالفت با جمهوری اسلامی ایران تغییر کند»

با آغاز سال 91 به یک باره معادلات فتنه‌گران، عناصر ضدانقلاب و اصلاح‌طلبان تندرو و بریده از نظام تغییر کرد.

آنها که تا پیش از «سیلی سخت» با خوش باوری، اندک طرفداران خود را اکثریت مردم می‌پنداشتند و با نگاهی قلدرمابانه قصد باج گیری از نظام را داشتند، سیاست جدیدی را برای بازگشت به عرصه‌های سیاسی و آتش‌افروزی دوباره برای ایجاد اغتشاش و درگیری در کشور اتخاذ کردند.

این «سیاست» جدید، «ادبیات» جدید و «واژه» جدیدی را نیز می‌طلبید؛ واژه‌ای که بتواند بار سنگین بی اعتمادی مردم به آنها را به دوش بکشد.

واژه‌هایی همچون «کمیته صیانت از آرا» دیگر کارایی خود را برای غبارآلود کردن فضای انتخابات و کشور از دست داده بود؛ چه آنکه عناصر ضدانقلاب با توسل به همین واژه و یاری همراهان داخلی خود، فتنه 88 را مقدمه چینی کردند.

«واژه جدید می‌بایست با ظاهری فریب‌کارانه و عامه‌پسند قدرت لازم را برای همراهی مردم دارا باشد».

برآیند توطئه چینی‌های معاندین نظام برای مایوس کردن مردم از حضور در انتخابات به کلید واژه «انتخابات آزاد» ختم شد، تا این بار تلاش مذبوحانه خود را با القاء این شبهه آغاز کنند.

پس از مطرح کردن این شبهه نخستین سوالی که مطرح شد این بود که اگر انتخابات‌های گذشته در کشور آزاد نبوده است چرا این واژگان تنها در سال‌های اخیر مطرح می‌شوند؟ و اگر از میان تمام انتخابات‌های گذشته تنها انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری آزاد نبوده است چرا عناصر ضدانقلاب روی همان «کمیته صیانت از آرا» تاکید نکرده و به تعریف واژگان جدید روی آورده‌اند؟

مطمئنا «انتخابات آزاد» همان کارایی و تعریفی را دارد که «کمیته صیانت از آرا» داشت و به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که آن کمیته شد.

با آغاز سال 91 عناصر و جریان‌های ضدانقلاب بیش از گذشته و به دفعات بر طبل «انتخابات آزاد» کوبیدند تا برخی از رجل سیاسی کشور نیز خواسته یا ناخواسته با ساز ناکوک آن‌ها «هم‌نوازی» کنند.

** محمد خاتمی؛ براندازی، انکار و تردید

پس از ماه‌ها سخن راندن از تحریم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سید محمد خاتمی سر بزنگاه دست هم‌حزبی‌ها و طرفداران خود را در حنا گذاشت و در انتخابات مجلس شرکت کرد تا با انتقادهای بسیاری از سوی عناصر ضدانقلاب و اصلاح‌طلبان تندرو مواجه شود.

انتقادهای گسترده از خاتمی بالاخره وی را مجاب به پاسخگویی کرد؛ وی در برنامه گرامیداشت دوم خرداد گفت که «رأی دادن من گرچه موجب دلخوری و جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از دوستان شد، اما در این مورد همچنان از اصل کاری که انجام داده‌ام دفاع می‌کنم؛ گرچه نقدهای دوستان به شیوه آن را وارد دانسته و می‌پذیرم. آنچه را که در 48 ساعت آخر به آن رسیدم، می‌شد زود‌تر هم با تحلیل دریافت. ما میدان را به دو دسته تحریمی داده بودیم؛ یک تحریمی‌های خارج از کشور که می‌گفتند انتخابات باید تحریم شود و اصرار داشتند که تحریم را به اصلاح‌طلبان هم نسبت دهند و دیگری جریانی در داخل که با نسبت دادن تحریم به ما درصدد ضربه‌زدن به بخش‌های باقی‌مانده از اصلاحات بودند. ما باید توضیح بیشتری می‌دادیم که اولاً ما تحریمی نبودیم، دوم اینکه تحریم همیشه به معنای براندازی نیست و سوم اینکه اگر کسی خواست رأی بدهد، اشکالی ندارد و باید ذهن جامعه را درباره این سه نکته آماده می‌کردیم که نکردیم»

خاتمی سال 91 را با سرگردانی سیاسی آغاز کرد؛ وی گاهی از براندازان اعلام برائت می‌کرد و در عین حال گاهی جشن تولد براندازان و فتنه‌گران را تبریک می‌گفت!

سید محمد خاتمی اردیبهشت ماه سال جاری(91) طی پیامی «تولد» مسعود باستانی، روزنامه نگاری که به جرم براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محاکمه شده است را تبریک گفت.

همچنین وی خردادماه امسال(91) در پیامی دیگر تولد چند تن از فعالان فتنه 88 چون: نسرین ستوده، مسعود پدرام، بهمن احمدی اموئی، عبدالله مومنی، مجید توکلی، محمدحسین نعیمی پور و مهدی خدائی، را تبریک گفت و از آنها تقدیر کرد!

«مواضع ضد و نقیض خاتمی در خصوص انتخابات و حضور یا عدم حضور در عرصه سیاسی کشور ادامه داشت تا اینکه وی آبان‌ماه سال جاری(91) از سیاست جدید خود پرده بر داشت».

* خاتمی: در گذشته اشتباهاتی داشتیم اما می‌خواهیم انتخابات پرشور باشد

خاتمی مهرماه 91 طی سخنانی می‌گوید: فرض کنیم ما بخواهیم در انتخابات شرکت کنیم؛ وقتی که خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی در حصر هستند، این همه زندانی سیاسی داریم و پرونده‌های زیادی معلق مانده است، آیا بخش قابل توجهی از مردم نسبت به شرکت در انتخابات اشتیاق نشان می‌دهند؟ و آیا اصلاً انتخابات پرشور برگزار می شود؟ ....

ما واقعا نمی‌خواهیم برای قدرت تلاش کنیم و زمینه آن هم الان فراهم نیست، زیرا راه مطلوب رفتن از مسیر فعالیت‌های مدنی است که متأسفانه خیلی از راه‌ها بسته شده است. می‌خواهیم در صحنه حضور داشته باشیم و از اسلام و انقلاب و حقوق و حرمت مردم دفاع کنیم و از روش‌های موجود انتقاد کنیم؛ البته اگر انتخابات آزاد برگزار شود و نقدها هم بشود، مردم انتخاب می‌کنند.

* خاتمی در دیدار با زندانی فتنه‌گر از انتخابات آزاد می‌گوید

محمد خاتمی، در طول دوره مرخصی مسعود باستانی، روزنامه‌نگار حامی فتنه، با حضور در منزل وی با او دیدار می‌کند؛ این دیدار مهرماه سال جاری(91) برگزار شد.

بر اساس آنچه که سایت ضدانقلاب کلمه نوشته است؛ خاتمی با تایید نظر این زندانی سبز، بیانیه شماره 17 موسوی را دارای چارچوبی متین و منطقی خواند و از آزادی زندانیان سیاسی، باز شدن فضای سیاسی کشور و انتخابات آزاد به عنوان مسیر معقول برای حل بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی یاد کرد.

* خاتمی: حضور در عرصه انتخابات آزاد حرف‌هایی است که ما می‌زنیم

آبان ماه 91، خاتمی، در جمع تعدادی از اهالی گرگان و گلستان تاکید می‌کند که « باید بتوانیم انتخابات آزاد با حضور همه قشرها داشته باشیم و برگزار کنیم؛ آزادی بیان، اندیشه، نقد، حضور در عرصه انتخابات آزاد و رأی و… حرف‌هایی است که ما می زنیم و می خواهیم و راه عبور از مشکلات هم همین است». 

*خاتمی از شرایط حزبش برای حضور در انتخابات می‌گوید

سید محمد خاتمی و عبدالله نوری در نشست مشترکی که آبان‌ماه امسال(91) برگزار شد تاکید می‌کنند: «امید و نشانه‌هایی از برگزاری انتخاباتی با حد قابل قبولی از پارامترهای انتخابات آزاد، رقابتی و مورد تایید همه جریانات سیاسی که التزام عملی به قانون اساسی دارند، دیده نمی‌شود. درخصوص چگونگی و شیوه حضور و یا عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پس از دریافت نظرات رهبران بزرگوار و در حصر جنبش سبز، آقایان موسوی و کروبی و اکثریت احزاب، جریانات و گروه‌های اصلاح‌طلب می‌توان برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات تصمیم‌گیری کرد».

*خاتمی: انتخابات آزاد=پایان حصر زندانیان سیاسی!

به گزارش فارس، خاتمی طی پیامی 16 آذر 91 را به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تبریک می‌گوید.

وی در این پیام می‌گوید: «بازگشت به موازین مورد خواست ملت ما که در انقلاب ما تجلی داشت به خصوص انتخابات آزاد، فراگیر و سالم در کشور ما است و این یعنی رعایت حق و حرمت مردم که صاحب اصلی کشور مردم و مملکت‌اند و حاکمیت عقلانیت و اعتدال که همه اینها از مسیر انتخابات آزاد به گونه‌ای که همه گروه‌ها و تشکل‌ها و همه پایندان به اصل عمل در چارچوب قانون اساسی در آن بتوانند حضور داشته باشند تحقق پیدا می کند.

گشاینده این راه یعنی ایجاد تفاهم ملی برای تامین خواست‌های ملت ایران و به خصوص آزادی‌های اساسی و حقوق اساسی ملت و آزادی انتخابات، این است که ما شاهد باشیم زندانیان ما آزاد بشوند، کسانی که در حصر هستند، حصر از آنها برداشته شود که این باعث تلطیف فضا و گشاینده راه به سوی آینده‌ای بهتر خواهد بود». 

* خاتمی از تنها راه خود می‌گوید

محمد خاتمی، دیماه امسال طی دیداری با اعضای تحریریه سایت بازتاب می‌گوید: «با این روندی که هست، فقط یک راه وجود دارد. اینکه نظام رویکردش را عوض کند و آن را در انتخابات آزاد و سالم و فراگیر نشان دهد؛ ما هم کمک کنیم که مشکل حل شود. ولی متأسفانه نشانه‌های امیدوار کننده‌ای برای این رویکرد نمی‌بینم»

در گزارش‌های بعدی فارس، به افراد و جریان‌های دیگری که طی ماه‌های گذشته بر کلید واژه «انتخابات آزاد» تاکید کرد‌ه‌اند اشاره می‌شود.

گزارش از روح‌الله چهره‌افروز

 انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 25 دی 1391برچسب:خاتمی ,اصلاحگران,فتنه گران,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com